Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Terima kasih kerana sudi menjadi rakan seperjuanganku

iklan

kelab bloggr

Monday, April 25, 2011

Hari ini..

Hari ini..permulaan hari bagi minggu ini
Hari ini..permulaan akaun bagi bulan ini..
Hari ini..hari "bulan" kata anak2 di sekolah.. (monday) ummmph!. Hari yang paling sibuk, paling nak cepat, nak cepat sampai,nak cepat masuk,nak cepat keluar,nak cepat balik, nak cepat bayar hutang, nak cepat habiskan duit.Jadi kesimpulannya..hari ini............ bukan hari esok. betul kan????


Sunday, April 24, 2011

Macam tu ke?

Assalamualaiikum dan salam satu Malaysia  buat  kawan2 mummy di alam maya ni. Cuaca yang tak menentu dihujung minggu ni membuatkan mood pun boleh jadi tak menentu. Tapi masih lagi berada pada tahap yg ok. Tak de la terus down.  Semalam x bergerak ke mana2. Mummy & hubby duk umah layan anak2. Along pun sekolah ganti. Letih duk rumah ni sebenarnya lebih daripada kat tempat kerja. Bezanya..letih kat umah x de la tension sgt. Kalau pening kepala pun, hero2 mummy boleh tolong picit2kan. Hari ni pula mummy kn datang sekolah. Kalau fikirkan malas..toksah cakapla..tapi bila fikir tanggungjawab dan nak menuntut ilmu mummy gagahkan jua. Harap2 ceramah motivasi utk ibubapa ni betul2 berkesan. Bolehla diaplikasikan selepas ini. Ni..Mummy buat GA yang simple, cuma minta kawn2 komen. Ada yg tanya, nak tingkatkan trafik ke? eh..boleh mcm tu ke? maksudnya..bnyk sangat ke sumbangan trafik tu kat Mummy? bukan..bukan itu yg utama..mummy x prnh pun ber blog ni utk trafik..x dpt apa pun. Tapi nak mencari rakan2 yg ikhlas datang ke blog..beri komen, tinggal jejak yang dapat menceriakan  lagi blog ni. Oh ya..ada beg LV yang mummy beli daripada Azeera Ahmad. Rasanya nak dijadikan hadiah utama.. ! nak komen?..hahaha komen jgn x komen ya. 

Thursday, April 21, 2011

kuatnye la pengaruh!

"Soley..soley.."  "soley..soley.." ..tu la lagu yg keluar dr anak bujang mummy Azeq Khalish Hazim. Dah  la seminggu x pergi sekolah..seminggu juga la dia mengadap laptop. Tapi  kesian juga..hari2 dia mintak nak pergi tapi mummy x bagi takut berjangkit pada kawan2 yg lain. Dan yang kelakarnya..lagu tu bukan dia sorang je yg suka nyanyi..budak2 kat  sekolah pun sama. Kuat betul pengaruh  K.Limah ni dari sikembar yg berumur 4 tahun ni, sampailah yg berumur dah puluh2 tahun, terbawa2 trademark k.Limah tu. Kdg2 geli jg mummy tengok. Tak sesuai utk org lps umur ajuk mengajuk ni rasanya. Em..berbalik kepada anak2 kat sekolah..sekarang ni Mummy bukan setakat pening, migrain..begegar otak pun ada. Hari-hari datang sekolah..tapi tak nak belajar, malas buat kerja yg diberi cikgu, malas nak tengok apa yg cikgu ajar, malas nak salin..serba-serbi malas. Kalau la cikgu ugut nak rotan ke..pukul ke..bknnya diorg nak kisah. Sebab tau cikgu mesti x berani punya.Takut kn saman ngan mak bapak. Macamana la nak melentur buluh..kalau rebungnya dah patah2? Nak salahkan siapa? Kalau exam tu, cikgu pening2 kepala buat soalan..ada yg kene reject smp 2, 3 kali. Dapat kat diorang..jawab 1,2,3 dah cukup..yg lain tu..conteng2 je. Yang penting dpt main cepat..sebab exam kan x payah bawa buku ..bawa mainan jer. Cikgu nak marah? kdg2 tak kuasa juga..dah diorang kata mak x marah..kita pula nk busy body. Kalau bagi latihan suruh buat kat rumah..esok dtg sekolah cikgu dpt balik la soalan..bukannya jawapan. ishk2..dunia makin maju, tapi pemikiran kita makin sempit. Ada yang kata nak kaya x perlu sekolah tinggi2..menyanyi boleh kaya, berlakon boleh kaya, bisnes lagi cepat kaya. Ada yang kata..org yg belajar tinggi2 tu nk kerja kerajaan jer..habis..buat apa bina sekolah! aduh... pening mummy pikir. Baik stop sebelum melalut lagi..Ha..kalau nak hadiah..komen bnyk2 ye..adiosss!!!

kuatnye la pengaruh!

"Soley..soley.."  "soley..soley.." ..tu la lagu yg keluar dr anak bujang mummy Azeq Khalish Hazim. Dah  la seminggu x pergi sekolah..seminggu juga la dia mengadap laptop. Tapi  kesian juga..hari2 dia mintak nak pergi tapi mummy x bagi takut berjangkit pada kawan2 yg lain. Dan yang kelakarnya..lagu tu bukan dia sorang je yg suka nyanyi..budak2 kat  sekolah pun sama. Kuat betul pengaruh  K.Limah ni dari sikembar yg berumur 4 tahun ni, sampailah yg berumur dah puluh2 tahun, terbawa2 trademark k.Limah tu. Kdg2 geli jg mummy tengok. Tak sesuai utk org lps umur ajuk mengajuk ni rasanya. Em..berbalik kepada anak2 kat sekolah..sekarang ni Mummy bukan setakat pening, migrain..begegar otak pun ada. Hari-hari datang sekolah..tapi tak nak belajar, malas buat kerja yg diberi cikgu, malas nak tengok apa yg cikgu ajar, malas nak salin..serba-serbi malas. Kalau la cikgu ugut nak rotan ke..pukul ke..bknnya diorg nak kisah. Sebab tau cikgu mesti x berani punya.Takut kn saman ngan mak bapak. Macamana la nak melentur buluh..kalau rebungnya dah patah2? Nak salahkan siapa? Kalau exam tu, cikgu pening2 kepala buat soalan..ada yg kene reject smp 2, 3 kali. Dapat kat diorang..jawab 1,2,3 dah cukup..yg lain tu..conteng2 je. Yang penting dpt main cepat..sebab exam kan x payah bawa buku ..bawa mainan jer. Cikgu nak marah? kdg2 tak kuasa juga..dah diorang kata mak x marah..kita pula nk busy body. Kalau bagi latihan suruh buat kat rumah..esok dtg sekolah cikgu dpt balik la soalan..bukannya jawapan. ishk2..dunia makin maju, tapi pemikiran kita makin sempit. Ada yang kata nak kaya x perlu sekolah tinggi2..menyanyi boleh kaya, berlakon boleh kaya, bisnes lagi cepat kaya. Ada yang kata..org yg belajar tinggi2 tu nk kerja kerajaan jer..habis..buat apa bina sekolah! aduh... pening mummy pikir. Baik stop sebelum melalut lagi..Ha..kalau nak hadiah..komen bnyk2 ye..adiosss!!!

Tuesday, April 19, 2011

Hadiah-hadiahnya...

purse yg kiut..mmg beli khs utk kwn2..
beg ni besar & cantik..boleh letak bnyk brg2 @ buku..kalau  nk travel sehari  dua..ok la ni.

ni..antara hadiah yang bakal anda terima...sikit2 upload ya.. tu baru 2.. mcm2 ada lagi! tunggu je la yea..

Sunday, April 3, 2011

Dugaan Lagi..sabar anakku!

shrek...tp pink

harap x ada parut..kesian Along..




Kesia Qaseh..merengek sepanjang hari..

ni ha..muka demam, penuh ngan asam jawa atas kepala..

kesiannye..

masa ni campak blum kuar lg..
Kadang2 bukan nak sangat guna perkataan sibuk tu. Nampak macam kita mencipta alasan. Alhamdulillah..kesibukan itu memberi rezeki, peringatan dan kekuatan buat kita. Sabtu lepas, mummy diuji dgn keadaan Qaseh yang panasnya tinggi. Berulang 2,3 kali juga ke klinik. Mummy ambil keputusan utk berhenti bagi ubat demam, sebaliknya direct BF..kerap. TQVM jg pd kwn2 yg rilief hr Isnin lepas coz terpaksa MC. Dan selepas berhenti ambil ubat, hr selasa mummy ke sekolah spt biasa. Mak Ra (panggilan ank2 kpd makciknya) call bgtau muka Qaseh ada bintik2. Mummy terus syak campak dan pesan jgn mandikan dia. Balik bg air kelapa, emm ptg tu penuh satu muka naik campak sekam. Kesian qaseh, miangnya buat dia dan...mummy x tido mlm. Hari rabu, Along balik sekolah merungut2..katanya bdn letih sgt. sakit sendi2. Mummy pikir kesan drp dia main "petongq" hr jumaat & sabtu lps. Hari Khamis, ketika memberi kuliah di UM, cikgu sekolah hubungi Mak Ra dirumah, minta ambil along krn badannya dipenuhi campak besar(chkn pox). Aduhh..hati mummy x keruan. Kesian anak2. Mujurlah abahnya dah on the way balik, terus ambil dia disekolah. Jadi, hujung minggu ni mummy dirumah, menyiapkan tugasan menanda assigment studen UM & UPM, sambil layan anak2. Qaseh dah beransur pulih tapi batuk pula menyerang. Along..mungkin 1-2 minggu. sekarang pun adik2 panggil along shrek la..hola2 la..kelakar pun ada. Pg tadi sempat teman hubby pegi buat health check up. Mula2 dia mls juga, dah mummy basuh bersih2..br nak gi. Mana tak nya, dah menghampiri angka 40..kesihatan perlu dijaga. Harap2 semua ok. Esok, mula bekerja lagi..pagi petang, pagi petamg..semoga Allah memberi kesempatan untuk kami mengecapi kebahagiaan duniawi dan mengumpul harta Akhirat..mohon doa kawan2 juga.. dan dgn ini, mummy akan kembali dgn contest II, yg mana hadiahnya lumayan..nak join? rajin2lah jenguk blog mummy ya..