Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Terima kasih kerana sudi menjadi rakan seperjuanganku

iklan

kelab bloggr

Friday, October 24, 2014

Gigi sana sini..

Amboi..baca tajuk tu lain macam je..gigi sana sini.. bnyak betul?gigi siapa? Ni nk cerita. Sikembar mama rupa-rupanya dlm proses nak menukar  gigi susu. Boleh dikatakan kesemua gigi dah goyang dan dah ada gigi baru yang tumbuh. Yang bagusnya mereka berdua ni, tak nk pergi dentist,suka cabut gigi sediri, tapi yang tak bagusnya gigi bnyk dh tumbuh dulu..dan  gigi tercicir merata-rata. Kelakar pun ada. Semalam si adik nk makan donat, lepas tu dia mnjerit.."Mummy!" Punya la kuat..bergegas mama dpatkannya.."kenapa..kenapa dik?" "Hadi nak makan donat..tiba-tiba gigi hadi hilang"..aduh..suspen betul. Cari punya cari..gigi tercampak bawah meja. Sebelumnya si abang bangun tidur.."mi..abang jumpa gigi atas tilam" hahaha..mujurla tak kena telan. Sekarang mereka berdua masih dlm proses menukar gigi..lps ni tugas mereka utk pastikan gigi duduk atas trek(tk ke depan dan ke belakang.(caranya tolak gigi selalu guna lidah).

Mama selalu berpesan kpd anak2 ni..gigi adalah aset. Contohilah nenek..walaupun dah berusia 64 tahun tapi gigi masih penuh, kuat dan paling penting tersusun cantik. Nk info lebih baik boleh ikuti link di bawah.

http://www.imedik.org/jangan-abaikan-penjagaan-gigi-susu

Salam Akhir jumaat 1435h...

2 comments:

anajingga said...

teringat masa anak2 ana kecil2 dulu, senang sangat tanggal gigi susu..hehe :)

Senandung Hatiku said...

betul tu ana..inilah momment yang indah dlm hidup kita..alhamdulillah dapat tempuhi pengalaman indah sebagai seorang ibu.. btw, terima kasih sudi singgah, kita dah singgah balas..