Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Terima kasih kerana sudi menjadi rakan seperjuanganku

iklan

kelab bloggr

Thursday, April 21, 2011

kuatnye la pengaruh!

"Soley..soley.."  "soley..soley.." ..tu la lagu yg keluar dr anak bujang mummy Azeq Khalish Hazim. Dah  la seminggu x pergi sekolah..seminggu juga la dia mengadap laptop. Tapi  kesian juga..hari2 dia mintak nak pergi tapi mummy x bagi takut berjangkit pada kawan2 yg lain. Dan yang kelakarnya..lagu tu bukan dia sorang je yg suka nyanyi..budak2 kat  sekolah pun sama. Kuat betul pengaruh  K.Limah ni dari sikembar yg berumur 4 tahun ni, sampailah yg berumur dah puluh2 tahun, terbawa2 trademark k.Limah tu. Kdg2 geli jg mummy tengok. Tak sesuai utk org lps umur ajuk mengajuk ni rasanya. Em..berbalik kepada anak2 kat sekolah..sekarang ni Mummy bukan setakat pening, migrain..begegar otak pun ada. Hari-hari datang sekolah..tapi tak nak belajar, malas buat kerja yg diberi cikgu, malas nak tengok apa yg cikgu ajar, malas nak salin..serba-serbi malas. Kalau la cikgu ugut nak rotan ke..pukul ke..bknnya diorg nak kisah. Sebab tau cikgu mesti x berani punya.Takut kn saman ngan mak bapak. Macamana la nak melentur buluh..kalau rebungnya dah patah2? Nak salahkan siapa? Kalau exam tu, cikgu pening2 kepala buat soalan..ada yg kene reject smp 2, 3 kali. Dapat kat diorang..jawab 1,2,3 dah cukup..yg lain tu..conteng2 je. Yang penting dpt main cepat..sebab exam kan x payah bawa buku ..bawa mainan jer. Cikgu nak marah? kdg2 tak kuasa juga..dah diorang kata mak x marah..kita pula nk busy body. Kalau bagi latihan suruh buat kat rumah..esok dtg sekolah cikgu dpt balik la soalan..bukannya jawapan. ishk2..dunia makin maju, tapi pemikiran kita makin sempit. Ada yang kata nak kaya x perlu sekolah tinggi2..menyanyi boleh kaya, berlakon boleh kaya, bisnes lagi cepat kaya. Ada yang kata..org yg belajar tinggi2 tu nk kerja kerajaan jer..habis..buat apa bina sekolah! aduh... pening mummy pikir. Baik stop sebelum melalut lagi..Ha..kalau nak hadiah..komen bnyk2 ye..adiosss!!!

No comments: