Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Terima kasih kerana sudi menjadi rakan seperjuanganku

iklan

kelab bloggr

Sunday, April 3, 2011

Dugaan Lagi..sabar anakku!

shrek...tp pink

harap x ada parut..kesian Along..




Kesia Qaseh..merengek sepanjang hari..

ni ha..muka demam, penuh ngan asam jawa atas kepala..

kesiannye..

masa ni campak blum kuar lg..
Kadang2 bukan nak sangat guna perkataan sibuk tu. Nampak macam kita mencipta alasan. Alhamdulillah..kesibukan itu memberi rezeki, peringatan dan kekuatan buat kita. Sabtu lepas, mummy diuji dgn keadaan Qaseh yang panasnya tinggi. Berulang 2,3 kali juga ke klinik. Mummy ambil keputusan utk berhenti bagi ubat demam, sebaliknya direct BF..kerap. TQVM jg pd kwn2 yg rilief hr Isnin lepas coz terpaksa MC. Dan selepas berhenti ambil ubat, hr selasa mummy ke sekolah spt biasa. Mak Ra (panggilan ank2 kpd makciknya) call bgtau muka Qaseh ada bintik2. Mummy terus syak campak dan pesan jgn mandikan dia. Balik bg air kelapa, emm ptg tu penuh satu muka naik campak sekam. Kesian qaseh, miangnya buat dia dan...mummy x tido mlm. Hari rabu, Along balik sekolah merungut2..katanya bdn letih sgt. sakit sendi2. Mummy pikir kesan drp dia main "petongq" hr jumaat & sabtu lps. Hari Khamis, ketika memberi kuliah di UM, cikgu sekolah hubungi Mak Ra dirumah, minta ambil along krn badannya dipenuhi campak besar(chkn pox). Aduhh..hati mummy x keruan. Kesian anak2. Mujurlah abahnya dah on the way balik, terus ambil dia disekolah. Jadi, hujung minggu ni mummy dirumah, menyiapkan tugasan menanda assigment studen UM & UPM, sambil layan anak2. Qaseh dah beransur pulih tapi batuk pula menyerang. Along..mungkin 1-2 minggu. sekarang pun adik2 panggil along shrek la..hola2 la..kelakar pun ada. Pg tadi sempat teman hubby pegi buat health check up. Mula2 dia mls juga, dah mummy basuh bersih2..br nak gi. Mana tak nya, dah menghampiri angka 40..kesihatan perlu dijaga. Harap2 semua ok. Esok, mula bekerja lagi..pagi petang, pagi petamg..semoga Allah memberi kesempatan untuk kami mengecapi kebahagiaan duniawi dan mengumpul harta Akhirat..mohon doa kawan2 juga.. dan dgn ini, mummy akan kembali dgn contest II, yg mana hadiahnya lumayan..nak join? rajin2lah jenguk blog mummy ya..

6 comments:

Momma Mia said...

Alahai sian Qaseh & abang
Semoga semuanya cepat sembuh yer!!
Mamanya pun jaga diri tau!!

Sabihah said...

semoga cepat sembuh...yang penting mamanya jgn cepat mengeluh...

^_^

[senandunghatiku] said...

tqvm my fren...yup,mama kn kuat!

Abang Long said...

Salam...mungkin ada hikmahnya semua tu.. Apa kata ikuti taktik wasilah amal dgn berdoa agar dugaan yg menimpa untuk mendapatkan sesuatu yg lebih baik di masa akan datang?

munna said...

selalunya mmg demam campak ni berjangkit kan... dulu masa munna kena berjangkit dengan dua org adik...penat mak melayan kami 3 beradik

Aku Ibu Muda said...

yeap....BF is the best :)