Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Terima kasih kerana sudi menjadi rakan seperjuanganku

iklan

kelab bloggr

Thursday, December 16, 2010

Alkisahnya...gunting rambut je..demam.

Salam pagi khamis.. hari ni dapat mengadap laptop awal skit. Semalam dah berhempas pulas mengemas ruangan atas dan bilik anak bujang. maklumlah..lagi dua minggu nk sekolah. Minggu depan Mummy dah start busy.  Mana tak nya, cuti sekolah ni asyik angah & along je yang mengadap laptop. main game..abis laptop Ps pulak. Tu ada hati lagi nak bodek belikan yang the latest..kata mereka. Jangan harap la, buka sekolah je semua akan mummy simpan semula. ingatkan cuti sekolah bolehla berehat..tapi 4x ganda letihnya. tapi merasa jugala jadi surirumah sepenuh masa. Tak boleh duduk diam sampaikan mak sendiri komplen " la, kata ajak mak datang sini (puchong) sebab x ada kerja..ni sehari 2 & 3 kali keluarnya". Hahahaha..mak tak tau, kalau x ada kerja maksudnya anak2 ada kat rumah. Kalau ada kerja, semua kena angkut, tinggal rumah je..! mana taknya bila balik rumah je, bnyk bnda nak dibuat..terutama yg remeh- temeh. Nanti bila dah mula balik bekerja.. dah x pandang dah. masa nilah nak pergi belikan buku sekolah along kat koperasi sekolahnya, pastu gi amik gambar ukuran pasport along & angah, aturkan jadual pergi balik sekolah. Belum lagi mencari alatan sekolah. Dalam sibuk2 tu..teringat juga ulangtahun Nurqaseh Airis Fiqriyah..3 bulan semalam. Nurqaseh tiba2 je mcm x bermaya. Nak kata demam x juga..dedar je badanya. Abang2nya pun sama. Rupa2nya mereka semua demam sebab potong rambut. Dari yg sulung sampai ke bongsu. hai..dari mana penyakit ni datang Mummy x tahu. Tapi yg pasti, lepas je gunting rambut..sure demam. Tengoklah wajah baru mereka...
mujurla dah pandai senyum & ketawa..nampakla mcm girl sket..
Ni lah wajah Nurqaseh Airis Fiqriyah..br je tumbuh rambut baru..



tengok tu, tidur pun senyum lagi..!


Ni Upi..sblm gunting rambut..

yang ni pulak..Aman.

Upi dalam proses menggunting..

Aman take turn..

yang ni sapa agaknya ye..Upi ke Aman?

Aman dan upi lepas gunting rambut..

Ni..Angah yg matanya besar!

ha..perasan encem la along nih!

baru nampak mata..x la rimas umi memandang!

4 comments:

Zaidah said...

alah2.....comel n tembamnyer....anak zai klu rambut panjang yang selalu demam...

senandung hatiku said...

em...diorg ni x mcm tu pulak..bila dah gunting rambut jer..demam.

Momma Mia said...

bulat la Qaseh...
Happy 3 months sayang!!
utk umminya congrat sbb dah 3 bulan fully BF!!

upi dan aman kembar ek? bestnya...

LeeAneem said...

bestnyer ade anak kembar...